החזרי מס הכנסה לשכירים

שכירים בישראל אינם אמורים על פי חוק להגיש מדי שנה דוחות אישיים למס הכנסה. זו הסיבה ששכירים רבים סומכים על חשבי השכר במקומות העבודה שלהם שהם יכינו כראוי את שכרם על פי תחשיבי המס הנכונים, ולכן הם לא מרגישים צורך להגיש את הדוחות האלו.

החזרי מס הכנסה לשכירים זהו מושג אשר אנו שומעים לאורך חיינו, גם כשכירים וגם כבעלי עסקים, תאגידים, חברות וגופים נוספים. אך מהו החזר מס הכנסה ומי זכאי לו? לא כולם מודעים לאלמנט החשוב הזה ולכל אחד ואחת במדינת ישראל מומלץ לבדוק את הזכאות שלהם להחזרי מס הכנסה.

החזרי מס הכנסה זהו למעשה החזר כספי מטעמו של גוף ממשלתי אשר גובה סכום מסוים מכל אדם אשר עבדת במדינת ישראל על פי חוק ומדווח על ידי מעסיקיו למס הכנסה ולביטוח לאומי או בעל עסק. ומידי שנה מס הכנסה יכולים להחזיר לכם את ההפרשים במידה וקיימים כמובן.

הבדיקה לזכאות היא מאוד פשוטה ולא מורכבת במיוחד, אך עדיין ישנו צורך בהנפקה של טפסים כמו טופס 106 או 135. על מנת להבין בצורה יותר טובה את חוק הזכאות ולבצע בדיקת זכאות מזמינים אתכם לפנות לאחד מאנשי הצוות של משרד רואי חשבון דוידסון פתרונות פיננסיים. אנו נוכל לערוך עבורכם את בדיקת הזכאות להחזרי מס ביעילות ובזמן הקצר ביותר.

מהו החזר מס הכנסה לשכירים

החזרי מס הכנסה לשכירים

קו חשיבה זה הוא מוטעה מכמה סיבות:

  • חשבי השכר מבצעים לא אחת טעויות אנוש לאורך כל הדרך כמו לדוגמה רישום של גבר במקום אישה. אי מתן מלוא נקודות הזיכוי לאור חוסר ידע כמו לדוגמה לאדם גרוש אשר משלם מזונות עבור ילדיו מנישואיו הראשונים.
  • תחשיב המס בישראל הוא שנתי ולכן אם מתרחשים במהלך השנה שינויים כמו הפסקת עבודה, יציאה לחופשת לידה ועוד, מאזן המס משתנה ולכן רק בעת הגשת דוח אישי באמצעות דוידסון פתרונות פיננסיים, יוכל כל לקוח ליהנות מקבלת החזרי מס הכנסה לשכירים.

אופן הגשת דוח לקבלת החזרי מס הכנסה לשכירים

כדי לבצע סימולציה של סך המס שכל אדם או כל זוג שהם יחידה אחת אמורים לשלם, יש להעביר למומחים של החזרי מס הכנסה לשכירים כמה מסמכים בסיסיים כמו לדוגמה:

  • טופסי 106 של שני בני הזוג מכל מקומות העבודה בשנת המס.
  • אישור על קבלת דמי אבטלה.
  • אישור על קבלת דמי לידה.
  • אישורים הנוגעים לקבלת זיכוי מס כמו תשלום דמי מזונות, סטודנטים בקריטריונים מסוימים ועוד.
  • נתונים על הכנסות נוספות כמו שכר דירה.
  • כל המסמכים על הוצאות מוכרות כמו הפקדות כספים לקופות גמל, ביטוחי חיים, ביטוחי מנהלים, קרן פנסיה ותרומות.

יתרונות של החזר מס הכנסה לשכירים

תחשיב של החזרי מס הכנסה לשכירים

המומחים של דוידסון פתרונות פיננסיים מבצעים סימולציה מדויקת באמצעות תוכנה ייעודית. כך אפשר לראות אם סך המס ששולם הוא אכן נכון או לחלופין יש החזרי מס הכנסה לשכירים. אם קיים מס ששולם בעודף יועבר הדוח למס הכנסה ותוך פרק זמן קצר יחסית יקבל הלקוח סכום זה לחשבון הבנק שלו.

אם גם אתם מעוניינים לבדוק אם מגיעים להם החזרי מס הכנסה לשכירים לשנים קודמות, השאירו כאן את הפרטים שלכם.

שאלות נפוצות על החזר מס הכנסה לשכירים

מהו החזר מס הכנסה לשכירים?

החזר מס זהו החזר כספי על גביית המיסים אשר שילמתם למדינה לאורך השנה. גם שכירים וגם עצמאיים משלמים כל חודש בחודשו מיסים לכן לכולם ישנה את זכות לבצע בדיקת זכאות עד שש שנים אחורה.

איך מתבצע ההליך של החזרי מס הכנסה לשכירים?

באופן עקרוני ניתן להגיש בקשה להחזרי מס לשכירים גם בכוחות עצמכם. הליך הגשת הבקשה יהיה קרוח בלא מעט בירוקרטיה והנפקת ניירת רלוונטית והמתנה. הדרך הכי יעילה היא כמובן פניה יזומה לחברה אשר מתמחה בהחזרי מס על ידי אנשי מקצוע אשר יטפלו בבקשה שלכם ובשמכם מול רשויות המס.

 כל מה שעליכם לעשות הוא לקבוע פגישה פרונטלית עם משרדנו דוידסון פתרונות פיננסיים ולהביא אתכם את כל המסמכים הרלוונטיים כמו תלושי משכורת, אסמכתא לניהול חשבון בנק, פרטים על שינויים תעסוקתיים במידה והיו ומשפחתיים שעברתם במהלך ששת השנים האחרונות.

מהם היתרונות בפניה לאנשי מקצוע?

הנכם תמיד יכולים לבצע הליך הבקשה להחזרי מס הכנסה באופן עצמאי, אך איש מקצוע יעשה עבורכם את המשימה הזאת ללא מאמץ מכיוון שהוא בעל ניסיון רב ויודע בדיוק איזה טפסים לשלוח ומה בדיוק אתם תדרשו להביא או להנפיק. בעל מקצוע יכוון אתכם ויסביר לכם בדיוק איזה טפסים אתם צריכים להנפיק או אולי יש צורך רק במילוי של הטפסים כבר במשרדו ללא צורך לבזבז את זמנכם על בירוקרטיות השונות.

היתרון השני הבולט הוא כמובן החיסכון בזמן שלכם. לא לכולם יש את הזמן הזה לגשת למס הכנסה ולביטוח הלאומי ולהמתין בתור על מנת להמציא טופס מסוים. אנשי מקצוע של דוידסון פתרונות פיננסיים יעשו בשבילכם את כל העבודה וינהלו עבורכם את כל הבקשה להחזרי המס לשכירים מהתחלה ועד סופה באופן מקצועי ויעיל.

מוזמנים לקרוא עוד על שירותינו:

שירותים נוספים בנושא החזרי מס הכנסה לשכירים

פוסטים אחרונים

השנה העסקית של חיי

ראיון אישי וצמוד עם אחת מנשות העסקים המצליחות של השנה בנס ציונה, רואת חשבון אורטל

השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם